Pages

Followers

Tuesday 7 February 2012

lab

hai. dah lama betul aku tak menulis ni. serius setiap kali nak update blog taktau nak tulis pe. lepas tu dengan perasaan malas bertambah memang tak tulis langsung. takpe kali ni aku nak cerita pasal lab yang aku dah masuk hampir sebulan. setakat ni lab yang aku masuk tu okey la takda lagi masalah yang timbul. persekitaran aku pun okey jugak. senpai2 pun baik plus sporting. so memang seronok ar. dah la aku ni foreign student so lagi la dorang tanya banyak. mostly kepada yang tak elok ar. haha. tapi aku kagum pasal bila ada part yang berkaitan dengan Islam dorang cam leh terima. even ada jugak yang macam mempersoalkan kenapa aku kena solat.

takpe, benda tu aku dah kena tanya banyak kali dah. pas tu siap tanya soalan cepumas kat dorang plak yang dorang tu dah 'sembahyang' ke belum. tapi dorang tak segan plak cakap dorang tak buat pun pasal menyusahkan. ok, jangan terkejut ye pasal kebanyakan orang jepun memang macam ni. ok, dah tak nak cerita pasal ni just berharap yang suatu hari nanti mungkin dorang dapat hidayah.

lepas tu minggu lepas aku baru kena 輪講, kalau translate guna google "people taking turns reading and explaining the book". sensei bagi macam thesis dalam english suruh translate dalam japanese. dah la kena translate terus tanpa tengok kamus. memang mencabar. tapi bagus jugak leh improve japanese aku. lagipun sensei lab aku tu pun takda la garang sangat dan aku pun macam dah suka sensei lab aku ni. tapi mungkin dia tak sampai mood tak elok dia lagi ok. tapi mintak2 la nanti aku tak kena marah teruk2 sangat. haha

ok la, itu sahaja untuk kali ni. salam.

4 comments:

Anonymous said...

lg byk bergaul lg byk islam bleh disebarkn..

L.I.F.E.1.2.3 said...

part translate thesis/journal to class aku pun ada tp in malay la translation. hehehe siap main microfon beracun lagi tau!

Hzwan Hammad said...

haikal : dalam proses merapatkn.

izyani : serius? kt msia pn ad jgk ka? pyh x translate kt mlyu? aku ingtkn xd. tp aku xd la smpai guna mic. haha

L.I.F.E.1.2.3 said...

kalau dah on the spot, with mic lagi, mau tergagap translate. hahaha